
Sulmet ndaj komuniteteve hebraike dhe plane terroriste në disa vende perëndimore nxjerrin në pah një kërcënim të organizuar, jo incidente të izoluara
Dhuna e fundit në Bondi Beach të Australisë, ku u vranë 16 persona gjatë një feste të Hanukkah, ka rikthyer në qendër të debatit një çështje që shumë qeveri perëndimore kanë preferuar ta anashkalojnë. Ngjarja nuk qëndron e vetme. Vetëm brenda të njëjtit fundjavë, një anëtar i ISIS vrau dy pjesëtarë të Gardës Kombëtare të Iowas në Siri, ndërsa në Amsterdam u sulmua një koncert hebraik, dhe në Gjermani u parandalua një atentat me makinë në një treg Krishtlindjesh.
Sipas analizave të mediave amerikane, këto episode nuk mund të konsiderohen akte spontane apo veprime të individëve të izoluar. Ato shihen si pjesë e një fushate ideologjike të dhunshme që synon komunitetet hebraike dhe themelet kulturore të shoqërive perëndimore. Kritikat më të forta drejtohen ndaj reagimit të qeverive, të cilat shpesh kufizohen në masa simbolike si kontrolle armësh apo programe sensibilizimi kulturor, pa adresuar burimin ideologjik të dhunës.
Rasti i Bondi Beach ka ngritur edhe pyetje serioze mbi dështimin e integrimit. Autori kryesor kishte hyrë në Australi me vizë studentore në fund të viteve ’90 dhe kishte jetuar për më shumë se dy dekada në vend. Pavarësisht kësaj, ai dhe i biri i tij, i përfshirë në masakër, nuk u integruan kurrë realisht në shoqëri. Ngjarja vë në dyshim edhe efektivitetin e ligjeve të rrepta për armët, pasi autorët arritën të siguronin një arsenal të konsiderueshëm.
Në Australi, incidenti vjen në një klimë ku sulmet antisemite janë rritur ndjeshëm. Sinagogat janë sulmuar, qendra për fëmijë janë djegur dhe përfaqësues të komunitetit hebraik flasin për nivele rekord incidentesh. Për disa analistë, njohja e shtetit palestinez nga qeveria australiane shihet si një sinjal dobësie politike që, në vend se të qetësojë situatën, inkurajon aktorët ekstremistë.
Pamje të ngjashme janë parë edhe në Evropë. Në Amsterdam, turma migrantësh u përpoqën të depërtonin në një aktivitet hebraik, ndërsa në Gjermani autoritetet arrestuan pesë persona që planifikonin të përplasnin një automjet mbi qytetarë në një treg Krishtlindjesh. Pas sulmeve të mëparshme me makina, shumë qytete gjermane janë detyruar të fortifikojnë hapësirat publike dhe të rrisin mbikëqyrjen, duke pranuar se kërcënimi është real dhe i vazhdueshëm.
Mesazhi që del nga këto zhvillime është i qartë për autorët e analizës. Komunitetet hebraike nuk duhet të jetojnë në frikë për identitetin e tyre dhe shoqëritë perëndimore nuk duhet të normalizojnë masa sigurie ekstreme si një realitet të përhershëm. Zgjidhja, sipas tyre, nuk qëndron te censura apo te rregullimi i fjalës, por te një politikë e qartë sigurie kombëtare.
Kjo përfshin kontroll më të fortë kufijsh, kufizim të migracionit nga zona ku ideologjitë ekstremiste janë të përhapura, kërkesa reale për integrim dhe një përgjigje të ashpër ndaj terrorizmit. Përballë një kërcënimi ideologjik, theksohet se vetëmbrojtja nuk është intolerancë, por një domosdoshmëri për mbijetesën e rendit demokratik perëndimor.
