
Rënia e fuqisë blerëse të klasës së mesme ka tronditur tregun global të luksit, duke futur në vështirësi marka të njohura si Moschino, Valentino, Woolrich dhe Valextra.
Industria globale e modës dhe luksit po kalon një nga periudhat më të vështira të dekadës, pasi tregu ka humbur 70 milionë konsumatorë brenda tre viteve. Sipas analizës më të fundit të Bain dhe Altagamma, konsumatorët e luksit kanë rënë nga 400 milionë në vitin 2022 në 330 milionë në vitin 2025, me rënien e fuqisë blerëse të klasës së mesme që shihet si shkaku kryesor.
Kjo rënie ka rritur peshën e klientëve me shpenzim të lartë, të cilët sot përbëjnë mbi 46 për qind të tregut global. Ndërkohë, markat e mesme dhe ato me struktura të brishta financiare po e kanë gjithnjë e më të vështirë të përballen me rënien e të ardhurave dhe kostot fikse të larta.
Shembujt më të qartë vijnë nga Italia. Grupi Aeffe, pronar i markave Alberta Ferretti, Moschino dhe Pollini, ka hyrë në procedurat e negociuara të krizës pas rënies 20 për qind të të ardhurave në vitin 2024 dhe tkurrjes me 25 për qind të shitjeve në 9 muajt e parë të vitit 2025. Borxhi neto i grupit ka arritur 115 milionë euro, duke detyruar kompaninë të kërkojë mbrojtje ligjore dhe ndërhyrjen e ekspertëve të krizës.
Ndërkohë, disa marka po zgjedhin zgjidhjen e shitjes për mbijetesë. Prada është në proces për të blerë Versace, duke synuar rilancimin e markës ikonike që pavarësisht vështirësive mbetet në top pesë globalisht. Marka Trussardi, e cila gjithashtu kishte kaluar në krizë, është rimëkëmbur pas blerjes nga familja Miroglio.
Woolrich ka kaluar në duart e BasicNet për 90 milionë euro, ndërsa Valextra, marka milaneze e aksesorëve luksozë, ka autorizuar Rothschild për të gjetur një blerës të ri.
Kriza ka goditur fort edhe zinxhirët e shitjes online, të cilët dikur përfaqësonin të ardhmen e industrisë. Platforma Yoox po përballet me rënie të thellë, ndërsa LuisaViaRoma ka raportuar tkurrje deri në 30 për qind të shitjeve në muajt e fundit, shkurtime personeli dhe mbyllje të zyrave në Milano.
Sipas analistëve, sektori i luksit po përballet me një realitet të polarizuar: markat shumë të forta arrijnë të mbijetojnë dhe të rrisin fitimet, ndërsa pjesa tjetër po përjeton pasojat e një tregu të kufizuar, konsumatorësh më të kursyer dhe presioni financiar në rritje. Nëse rënia vazhdon, pritet që më shumë marka të detyrohen të ristrukturojnë borxhet, të ndryshojnë pronësinë ose të riformulojnë modelin e biznesit.
